مدرس و معلم خصوصی زبان فرانسه

مدرس و معلم خصوصی زبان فرانسه فرانسوی

مدرس و معلم خصوصی زبان فرانسه

مدرس و معلم خصوصی زبان فرانسه فرانسوی

مدرس و معلم خصوصی زبان فرانسه

یادگیری زبان فرانسه آنلاین به ضورت فشرده و نیمه فشرده
با جدید ترین متد کانون فرهنگی سفارت فرانسه
09228250334

بایگانی

مقاطع تحصیلی در فرانسه

دوشنبه, ۲۴ خرداد ۱۴۰۰، ۰۳:۰۰ ب.ظ

مقطع کارشناسی در فرانسه


دوره های کارشناسی در فرانسه  ۳الی 4 سال می باشد و دانشجویان موظف به گذراندن ۶ الی 8 نیمسال تحصیلی و  ۱۸۰ الی 240 واحد درسی هستند.اکثر این دوره ها به زبان فرانسه برگزار می شود و دانشجویان جهت ورود به این دوره ها نیازمند مدرک B2 زبان فرانسه می باشند.این دوره ها شهریه ای در حدود ۲ الی ۳ هزار یورو در سال دارند و دانشجویان در حین تحصیل می توانند از کمک هزینه هایی شامل حمل ونقل داخل شهری رایگان، کمک هزینه ی اسکان و بیمه برخوردار شوند.دانشجویان در حین تحصیل حق کار تمام وقت را نداشته ولی به صورت پاره وقت حداکثر ۲۰ ساعت در هفته می توانند کار کنند.

در این شرایط دانشجویان معمولا به ازای هر ساعت کار 8 الی 12 یورو می توانند حقوق دریافت نمایند.دانشجو می تواند حداقل 640 یورو در ماه درآمد داشته باشد و این مبلغ قسمتی از هزینه های زتدگی و تحصیل دانشجو را پوشش میدهد.ذکر این مطلب از اهمیت بالایی برخوردار است که هر فرد قصد ادامه تحصیل در کشور فرانسه را داشته باشند باید قبل از رفتن به فرانسه نامه ای مبنی بر پشتوانه ی مالی نشان دهد که مبلغ آن برابر یک سال هزینه تحصیل و زندگی در فرانسه است.کسانی که قصد دارند بعد از پایان تحصیل خود در کشور فرانسه مشغول به کار تمام وقت شوند میبایستی به زبان فرانسوی مسلط بوده و دوره ی تحصیلی خود را به خوبی گذارنده باشند تا بتوانند شغل مناسبی را پیدا کنند و در نتیجه بعد از کسب شغل ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند

 

طول دوره

3 الی 4 سال

زبان و هزینه تحصیل در فرانسه

زبان فرانسه در دانشگاههای دولتی (2770 € در سال)

زبان انگلیسی در دانشگاههای خصوصی بین 3 الی 8 هزار € در سال)

نوع دانشگاه

رتبه ممتاز وزارت علوم و همچنین رتبه های

ممتاز جهانی

زمان شروع تحصیل در فرانسه

شهریور

بیمه در طول تحصیل

اجباری- 203 € در سال

امکان خوابگاه

بله

امکان بورس

ندارد

امکان کار قانونی دانشجویی

بله-40 ساعت در ماه-حداقل حقوق ماهیانه 400€

محل هایی که دانشجو می تواند کار کند

کتابخانه، رستوران، مغازه های مد و آرایشی، شرکت های خصوصی

امکان اقامت پس از تحصیل در فرانسه

بله، از طریق ثبت شرکت یا ازدواج،کار و…

دانشگاه هایی که درخواست در آنها ارائه می‌شود

متناسب به رشته متقاضی

حداقل معدل جهت اخذ پذیرش از فرانسه

15

مدرک تحصیلی مورد نیاز برای مهاجرت به فراسنه

دبیرستان و پیش دانشگاهی

شرایط مدرک تحصیلی

فارغ التحصیل، حداکثر سن 25 سال

مدرک زبان مورد نیاز جهت پذیرش فرانسه

B2زبان فرانسه یا سطح 6 آیلتس

محل هایی که می توان در آزمون زبان شرکت کرد

بخش فرهنگی سفارت فرانسه

مرکز آموزش های آزاد دانشگاه تهران

کانون زبان ایران

نیاز به ISI

ندارد

هزینه موسسه آتیه آفرینان ایرانیان برای اخذ پذیرش فرانسه

بسته به شرایط مدارک متقاضی.

 

 مقطع کارشناسی ارشد در فرانسه

 


در اکثر دانشگاه های فرانسه بعد از پایان تحصیلات کارشناسی دو مقطع تحصیلی برای کارشناسی ارشد وجود دارد. دوره اول مستمر ۱ و دوره ی بعدی مستمر ۲ نام دارد و هر یک از دوره ها یک ساله می باشند و بسته به نوع رشته و دانشگاه دوره کارآموزی هم دارند.در دوره های مستمر ۱ تمرکز روی واحدهای درسی می باشد که در هردو ترم تعداد واحد درسی را می گذرانند ودر انتها دو ماه تا ۴۵ روز دوره ی کار آموزی دارند.در دوره های مستمر ۲ تمرکز بیشتر روی فعالیت های پژوهشی است و  دانشجویان فقط یک ترم واحدهای درسی را پاس می کنند و از ترم دو به بعد که شامل ۵ تا ۶ ماه می شود مشغول کارآموزی و انجام پروژه تخصصی خود خواهند شد.

فوق لیسانس نیز شامل دوره های یک ساله (معادل فوق لیسانس ایران) و دوره های دو ساله(یک سال فوق لیسانس و یک سال پیش دکترا) می باشد که بعد از گذراندن میتوانند وارد مقطع دکترا شوند و درحال حاضر دوره ی دکترا در کشور سه تا شش ساله می باشد که بیشتر شامل پژوهش و تحقیق می باشد.اکثرا این دوره ها به زبان انگلیسی برگزار می شود ونیازی به دانستن زبان فرانسه نیست.مقطع فوق لیسانس در دانشگاه های فرانسه حدود ۱ تا ۲ سال به طول می انجامد و دانشجویان در این مدت باید ۱۲۰ واحد درسی را پاس کنند که به دو شکل برگزار می شود:

برگزاری کلاسهای درسی + انجام تحقیق + ارائه پایان نامه
برگزاری کلاسهای درسی + انجام کار حرفه ای + ارائه پایان نامه
دانشجویان تحصیل در کشور فرانسه در این مقطع می توانند ۲۰ ساعت در هفته کار کنند و حقوقی حدود ۱۶۰ تا ۲۰۰ یورو در هفته دریافت کنند که این مبلغ میتواند هزینه های مربوط به زندگی را تأمین کند.پیدا کردن کار دانشجویی با توجه به میزان تسلط شخص به زبان فرانسوی، تجربه کافی، ویژگیهای شخصیتی و… متفاوت باشد.دانشجویان بعد از اتمام تحصیلات خود می توانند به کار تمام وقت مشغول شده و  ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند

 

طول دوره

1 الی 2 سال *

زبان و هزینه تحصیل

زبان فرانسه در دانشگاههای دولتی (3770 € در سال)

زبان انگلیسی در دانشگاههای خصوصی بین 3 الی 8 هزار € در سال)

نوع دانشگاه

رتبه ممتاز وزارت علوم و همچنین رتبه های

ممتاز جهانی

زمان شروع تحصیل

شهریور

بیمه در طول تحصیل

اجباری- 203 € در سال

امکان خوابگاه

بله

امکان بورس

بله

امکان کار قانونی دانشجویی

بله-80 ساعت در ماه-حداقل حقوق ماهیانه 640 €

محل هایی که دانشجو می تواند کار کند

کتابخانه- رستوران-مغازه های مد و آرایشی-شرکت های خصوصی و…

امکان اقامت پس از تحصیل

بله- از طریق ثبت شرکت یا ازدواج،کار و…

دانشگاههایی که درخواست در آنها ارائه میشود

متناسب به رشته متقاضی

حداقل معدل

15

مدرک تحصیلی مورد نیاز

کارشناسی در رشته مرتبط

شرایط مدرک تحصیلی

فارغ التحصیل

مدرک زبان مورد نیاز

B2 زبان فرانسه یا سطح 6/5 آیلتس

محل هایی که می توان در آزمون زبان شرکت کرد

بخش فرهنگی سفارت فرانسه

مرکز آموزش های آزاد دانشگاه تهران

کانون زبان ایران

نیاز به ISI

خیر

 

 مقطع دکترا در فرانسه

 


تحصیل در مقطع دکترا در کشور فرانسه کاملا رایگان نیست و در صورت داشتن بورس تحصیلی شغل محسوب می شود.ویزای تعلق گرفته به دانشجویان در حالت مقطع ویزای شغلی است و دانشجویان حقوق ماهیانه دریافت می کنند و مالیات نیز پرداخته می نمایند.دوره دکترا در فرانسه ۳ تا 5سال می باشد که فقط شامل پژوهش و کارهای تحقیقاتی می باشد.کشور فرانسه برای جذب دانشجویان نخبه در این مقطع اقدام به برگزاری این دوره ها به زبان انگلیسی نموده است و کورسهای زیادی به زبان انگلیسی تدریس می شود.


بنابراین دانشجویان بسیاری متقاضی ورود به این دوره هستند.با توجه به توضیح فوق دانشجویان جهت ورود به این دوره نیازمند رزومه قوی هستند.پس داشتن نمره خیلی خوب (نمره بین ۶٫۵ تا ۷٫۵ آیلتس)، معدل بالا، فارغ التحصیلی از دانشگاه های دولتی ممتاز و شناخته شده، مقالات ISI وکارهای تحقیقاتی و پژوهشی شانس افراد را در موفقیت بالا میبرد.ودانشجویان باید در پایان دوره یک پایان نامه تحویل بدهند که در صورت کسب نمره قبولی موفق به اخذ مدرک دکترا می شوند دانشجویان تا ۶ ماه بعد از اتمام تحصیلات زمان دارند تا یک کار مناسب و تمام وقت پیدا کرده و مشغول کار شوند و همچنین می توانند به عنوان محقق در دانشگاه مشغول به کار شوند و یا دوره های پست داک را بگذرانند.

 

how to study in france

 

 تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه

 


تحصیل دوره های پزشکی در فرانسه 9 سال می باشد . تحصیل پزشکی در فرانسه بعد از قبولی برای عموم آزاد می باشد . سال اول دوره پزشکی با دیگر رشته های پزشکی مرتبط می باشد و در پایان سال اول پزشکی امتحانی گرفته می شود که اگر در این امتحان نمره خوبی به دست آورد می تواند سال دوم را ادامه دهد و اگر نمره خوبی کسب نکند به دانشجو اجازه می دهند سال اول را دوباره تکرار کنند و هر دانشجو حق دارد دو بار سال اول را تکرار کند و اگر برای بار دوم نمره خوبی باز هم کسب نکند باید تغییر رشته بدهد . کارآموزی پس از تحصیل پزشکی در فرانسه 3 سال می باشد که باید در بیمارستان ها و خدمات درمانی در کنار یک پزشک متخصص باشد .

تحصیل دندانپزشکی در فرانسه 6 سال طول می کشد که بعد از دو سال اول باید یک آزمون یا همان کنکور ورودی باید بدهند که بعد از قبولی ، این دوره 3 ساله می باشد و در مرحله آخر که یکسال می باشد مربوط به شاخه تخصصی می باشد . تحصیل دندانپزشکی در فرانسه به زبان فرانسوی می باشد و امکان تحصیل در این رشته در فرانسه به زبان انگلیسی امکان پذیر نیست .

 

رشته های تحصیلی مهم در دانشگاه های فرانسه

 


دانشکده حقوق و جرم شناسی در فرانسه : رشته های این دانشکده شامل مدیریت عمومی، جرم شناسی و حقوق می باشد.
دانشکده پزشکی در فرانسه : رشته های این دانشکده شامل پزشکی عمومی، دامپزشکی، دندانپزشکی و بیو مدیکال می باشد.
دانشکده ادبیات و فلسفه در فرانسه : رشته های این دانشکده همچون: فلسفه، زبان شناسی، مدیریت فرهنگی، زبان و ادبیت فرانسه، اخلاق و… می باشد.
دانشکده روانشناسی در فرانسه : دانشجویانی که خواهان ادامه تحصیل در رشته های روانشناسی بالینی، گفتار درمانی، روانشناسی اجتماعی و… هستند میتوانند در دانشکده روانشناسی فرانسه ادامه تحصیل بدهند.
دانشکده علوم در فرانسه: در این دانشکده رشته هایی شامل : فیزیک ، آمار، علوم کشاورزی، شیمی، زمین شناسی و… تدریس می شود.
دانشکده هنر و معماری در فرانسه : دانشجویانه علاقه مند به انواع رشته های هنر در فرانسه می توانند در دانشکده هنر و معماری ادامه تحصیل بدهند.
دانشکده علوم کاربردی در فرانسه : در دانشکده علوم کاربردی فرانسه رشته هایی همچون: مهندسی معدن، معماری؛ مهندسی هوافضا، مهندسی شیمی، مهندسی ساختمان و … ارائه می شود.
دانشکده علوم دارویی در فرانسه : در این دانشکده فرانسه تنها رشته داروسازی تدریس می گردد.
دانشکده علوم اداری در فرانسه : در دانشکده علوم اداری کشور فرانسه رشته هایی شامل: علوم اقتصادی، مهندسی اداری و علوم اداری ارائه می گردد.

 

how to study in france

  • تدریس زبان فرانسه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی