مدرس و معلم خصوصی زبان فرانسه

مدرس و معلم خصوصی زبان فرانسه فرانسوی

مدرس و معلم خصوصی زبان فرانسه

مدرس و معلم خصوصی زبان فرانسه فرانسوی

مدرس و معلم خصوصی زبان فرانسه

یادگیری زبان فرانسه آنلاین به ضورت فشرده و نیمه فشرده
با جدید ترین متد کانون فرهنگی سفارت فرانسه
09228250334

بایگانی

۹ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

۵ نکته مهم برای یادگیری سریع، اصولی و آسان زبان فرانسه 

 

اگر شما هم از آن دسته زبان آموزان سطح مقدماتی زبان فرانسه هستید حتما قبل از شروع یادگیری زبان فرانسه این پست را بخوانید. ۵ نکته مهم که از همین ابتدا روند آموزش زبان فرانسه شما را سریع، اصولی و آسان می کند.

 

بر حسب تجربه شخصی، و با کمک چندین مقاله جدید از وبسایت های آموزش علمی زبان فرانسه، ۵ نکته کاملا ضروری برای شمایی که به تازگی قرار است زبان فرانسه را آموزش ببینید، گوشزد می کنیم. باور کنید که شروع اصولی هر زبانی بسیار مهم تر از ادامه آن است. همانند قطاری که اگر ریل آن از همان ابتدا درست گذاشته نشود، به مقصد نخواهد رسید

 

learning french easy

۱-دقت کنید و سبک یادگیری خودتان را پیدا کنید


مهم ترین نکته همین است! به خودتان نگاه کنید و ببینید شما چه نوع زبان آموزی هستید؟

آیا فردی بصری (Visual) هستید که مطالب را به کمک تصاویر، خیلی بهتر و سریع تر یاد می گیرد؟
آیا فردی شنیداری (Auditory) هستید که به کمک فایل های صوتی بهتر می آموزد؟
آیا جنبشی (Kinesthetic) هستید یعنی از طریق تعامل با دیگران و در کلاس بهتر یاد می گیرید؟

اگر قبلا هم زبان دیگری یاد گرفته اید، ببینید تجربه شما چه می گوید؟ در بسیاری از کلاس های آموزش زبان فرانسه، بیشتر به جنبه گفتاری پرداخته می شود و از جنبه مهم نوشتاری غافل می شوند. همچنین تجربه ثابت کرده است که بسیاری از افراد و کودکان در کلاس نمی توانند تمرکز کنند یا موارد برهم زننده تمرکز زیاد است یا نمی توانند مطالب را برای بار اول یاد بگیرند و بار دوم هم کسی نیست که به آنها آموزش دهد. ضمنا خیلی ها وقت کلاس رفتن را ندارند. یکی از بهترین راه ها برای همه مشکلات فوق استفاده از نرم افزارهای آموزش زبان فرانسه است

 

learning french

نمونه ی یاذگیری بصری

 

۲- در هر روز ۳۰ لغت و عبارت یاد بگیرید

 


در ۹۰ روز چیزی حدود ۸۰ درصد کلمات مورد نیاز سطح ابتدایی تا متوسطه زبان فرانسه را با این مقدار از کلمات خواهید آموخت. سعی کنید کلماتی را انتخاب کنید که رایج ترین هستند.

مطمئن شوید که هر روز کلمات را در قالب جملات بکار برده و تمرین می کنید (تا فراموشتان نشوند)
کلمات رایج زبان فرانسه را جستجو کنید 
هر چیزی در محیط اطراف خصوصا در خانه می بینید با معادل فرانسوی صدایش کنید (تمرین جالب و بسیار موثری است)
از فلش کارت ها و موبایل تان استفاده کنید (یعنی لیست لغاتی که همیشه همراهتان باشد)


۳- ساختار زبان فرانسه را یاد بگیرید

 


منظور این است که فعل ها و اسم ها چه تفاوت هایی دارند (خیلی بیشتر از آن چیزی که فکر می کنید مهم است!).

گرامر هر زبانی به طرز عجیبی در یادگیری سریع و آسان تر آن زبان تاثیر دارد. مثلا اینکه وقتی می خواهید بگویید اتاق کناری من، اشتباها نگویید کنار اتاق من
از همین ابتدا تلفظ صحیح خصوصا حروف الفبای فرانسه را یاد بگیرید

۴-کم کم خودتان را در فرانسه غرق کنید
بعد از اینکه کم کم و بادقت گام های اول را برداشتید، شروع به خواندن متون و نوشتن آنها به زبان فرانسوی کنید. به این ترتیب با زبان و ساختار آن بهتر آشنا می شوید و بطور اتوماتیک مجبور می شوید از کلمات استفاده کرده و آنها را بهتر به خاطر بسپارید.

از کتاب های آموزش زبان فرانسه کودکان شروع کنید (هیچ اشکالی ندارد!)
یک ایده فوق العاده برای یادگیری سریع تر این است که کتاب یا داستان یا موضوعات مورد علاقه خودتان را به زبان فرانسه پیدا کنید و خودتان هم راجب آنها بنویسید.
یک مجله فرانسوی پیدا کنید، آن را بخوانید و چند کلمه ای نظرتان را راجب پاراگراف هایش بنویسید.

 

۵-فرانسوی گوش کنید!

 


واضح است، اخبار، فایل های صوتی، پادکست ها، فیلم و سریال های فرانسوی را تا می توانید گوش کنید و سعی کنید با تلفظ صحیح کلمات و با ترکیب بندی جملات گوش تان را آشنا کنید. این قضیه واقعا سرعت یادگیری زبان فرانسه را افزایش می دهد.

بعد از همه این موارد حالا باید شروع به صحبت کردن به زبان فرانسوی کنید، نه قبل از آن (چون اگر بدون تسلط شروع به حرف زدن کنید، اشتباهاتی در صحبت شما وجود خواهد داشت و این اشتباهات اصطلاحا از همان اول در بدنتان جا خواهد افتاد)

 

نکات مهم دیگر:

 


یک دفتر خاطرات یا وبلاگ به زبان فرانسوی داشته باشید- مثلا در بلوگفا یک وبلاگ بسازید!
مقابل آینه یا هرجایی، با خودتان فرانسوی حرف بزنید؛ خیلی زیاد!
رادیو فرانسوی زبان گوش کنید. مثلا این رادیو یا این یکی یا حتی این  (حتما وی پی ان خود را روشن کنید)
تا می توانید داستان های کوتاه فرانسوی بخوانید.
در شبکه های اجتماعی دوست فرانسوی پیدا کنید وبا او شروع به چت کردن کنید.
بازی های رایانه ای یا موبایلی فرانسوی انجام بدهید

 

learning french easy

  • تدریس زبان فرانسه

مدارک لازم جهت پذیرش تحصیلی در فرانسه

 


برای پذیرش تحصیل در فرانسه لازم است مدارکی را برای اخذ پذیرش تهیه کنید . مدارک لازم جهت پذیرش تحصیلی در فرانسه به قرار زیر می باشد :

تمامی مدارک تحصیلی
مدارک سوابق کاری عنوان شده در CV
Cv
مدرک زبان فرانسه TCF, DELF, DALF
انگیزه نامه
2 توصیه نامه از 2 استاد در رشته مربوطه (به زبان انگلیسی /فرانسوی)
پروژه تحقیقی یا پروپوزال در 3 صفحه برای مقطع دکترا

 

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی فرانسه

 


مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی فرانسه به شرح زیر است :

کپی و اصل شناسنامه متقاضی
کپی و اصل گذرنامه متقاضی
آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریزنمرات و ترجمه متقاضی
معرفی یک حساب بانکی جهت اثبات پشتوانه مالی جهت اخذ ویزای تحصیلی فرانسه

 

 مدرک زبان جهت تحصیل در فرانسه

 


برای تحصیل در فرانسه مدرک زبان فرانسوی لازم می باشد هر چند این امکان وجود دارد که بعضی رشته ها به زبان انگلیسی در بعضی موسسات تدریس شود . شما می توانید در دانشگاه ها یا کالج های فرانسه دوره های زبان فرانسه را بگذرانید که اکنون به این دوره ها ویزا تعلق خواهد گرفت .

 آیا می دانید ؟ ( تحصیل در فرانسه )
آیا می دانید یادگیری زبان فرانسه در کشور فرانسه امکان پذیر می باشد و این دوره های در دانشگاه سوربن فرانسه برگزار می گردد . آیا می دانید برای تبدیل ویزای توریستی فرانسه به تحصیلی ( یا هر نوع ویزای دیگر ) اگر شخص مورد نظر در کشور فرانسه باشد باید ابتدا به کشور خود برگردد و این تبدیل ویزا را انجام دهد و تبدیل ویزا در کشور فرانسه وجود ندارد . مدت زمان کار حین تحصیل در فرانسه در مقطع کارشناسی 10 ساعت در هفته و در مقطع کارشناسی ارشد 20 ساعت در هفته می باشد و می توانند بعد از اتمام تحصیل ویزای تحصیلی را به ویزای کاری تبدیل کنند

 

france visa

 

هزینه زندگی و تحصیل در فرانسه

 


هزینه زندگی در فرانسه حداقل ماهانه 600 یورو است.اما برای دانشجویان مزایایی قایل هستند مثل رستوران و خوابگاه که این باعث کاهش هزینه می شود.هزینه های تحصیلی در فرانسه برای دانشجویان بین المللی در اکثر رشته ها بین 2 الی 4 هزار یورو در سال است.دانشجویان بین المللی در کشور فرانسه در هر هفته حدود ۲۰ ساعت اجازه کار قانونی دارد.به دلیل هزینه های بالای زندگی برای دانشجویان در فرانسه معمولا دانشجویان برای گذراندن دوره دکترا تخصصی و فوق دکترا اقدام به تحصیل در فرانسه می نمایند.متقاضی تحصیل رایگان در فرانسه، امکان همراه بردن همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود را با ویزای دانشجویی فرانسه دارد.متوسط بودجه لازم برای زندگی در هریک از شهرهای فرانسه به شرح زیر است:

پاریس: بین 1050 و 1200 یورو در ماه
نیس: بین 700 تا 920 یورو در ماه
لیون، نانت،بوردو یا تولوز: بین 650 و 900-850 یورو در ماه
برای سایر شهرهای فرانسه می توانید با مبلغی کمتر از 600 یورو در ماه زندگی کنید

 

شهریه دانشگاه در مقطع لیسانس    2500 تا 3000 یورو
شهریه دانشگاه در مقطع فوق لیسانس    3500 تا 4000 یورو
شهریه دانشگاه در مقطع دکترا    3500 تا 4000 یورو
شهریه خوابگاه دانشگاه    بین 150 تا 300 یورو بسته به مکان
آپارتمان مرکز شهر    650 یورو
آپارتمان اطراف شهر    500 یورو
سایر هزینه ها    400 یورو

 

کار دانشجویی در کشور فرانسه

 


در کشور فرانسه هر دانشجو می تواند با توجه به دوره تحصیلی خود 10 الی 30 ساعت در هفته کار کند . دانشجو پس از ورود به فرانسه اجازه کار دارد و همانند بعضی از کشورها لازم نیست مجوز کار دریافت کند. حداقل دستمزد کاری در کشور فرانسه نیز 8 یورو در ساعت می باشد . مدارک تحصیلی کشور فرانسه ، بدون استثنا مورد قبول کلیه کشورهای جهان واقع می شود و پس از به پایان رساندن تحصیل مدرک شما مورد توجه تمام دانشگاه های دنیاست و برای ورود به بازار کار در همه جای دنیا معتبر خواهد بود

 

 

france visa

 

هزینه های پایین تحصیل برای دانشجویان بین المللی

 


با توجه به حمایت های مالی دولت فرانسه از نظام آموزشی این کشور ، شرایط تحصیل در دانشگاه های معتبر فرانسه با هزینه های بسیار مناسب برای دانشجویان بین المللی فراهم می شود . این مزیت مهم کشور فرانسه را به مقصد نهایی دانشجویان زیادی از سرتاسر جهان تبدیل کرده است.

 شرایط کار پس از تحصیل در فرانسه :
پس از اتمام تحصیل در دانشگاه های فرانسه ، دریافت اقامت دائم این کشور امکان پذیر است . کشور فرانسه به فارغ التحصیلان دانشگاه های این کشور 6 ماه فرصت جستجو برای کار می دهد . در نتیجه اگر فارغ التحصیلان در زمان تعین شده شاغل شوند امکان دریافت اقامت دائم فرانسه را دارند .

  • تدریس زبان فرانسه

مقطع کارشناسی در فرانسه


دوره های کارشناسی در فرانسه  ۳الی 4 سال می باشد و دانشجویان موظف به گذراندن ۶ الی 8 نیمسال تحصیلی و  ۱۸۰ الی 240 واحد درسی هستند.اکثر این دوره ها به زبان فرانسه برگزار می شود و دانشجویان جهت ورود به این دوره ها نیازمند مدرک B2 زبان فرانسه می باشند.این دوره ها شهریه ای در حدود ۲ الی ۳ هزار یورو در سال دارند و دانشجویان در حین تحصیل می توانند از کمک هزینه هایی شامل حمل ونقل داخل شهری رایگان، کمک هزینه ی اسکان و بیمه برخوردار شوند.دانشجویان در حین تحصیل حق کار تمام وقت را نداشته ولی به صورت پاره وقت حداکثر ۲۰ ساعت در هفته می توانند کار کنند.

در این شرایط دانشجویان معمولا به ازای هر ساعت کار 8 الی 12 یورو می توانند حقوق دریافت نمایند.دانشجو می تواند حداقل 640 یورو در ماه درآمد داشته باشد و این مبلغ قسمتی از هزینه های زتدگی و تحصیل دانشجو را پوشش میدهد.ذکر این مطلب از اهمیت بالایی برخوردار است که هر فرد قصد ادامه تحصیل در کشور فرانسه را داشته باشند باید قبل از رفتن به فرانسه نامه ای مبنی بر پشتوانه ی مالی نشان دهد که مبلغ آن برابر یک سال هزینه تحصیل و زندگی در فرانسه است.کسانی که قصد دارند بعد از پایان تحصیل خود در کشور فرانسه مشغول به کار تمام وقت شوند میبایستی به زبان فرانسوی مسلط بوده و دوره ی تحصیلی خود را به خوبی گذارنده باشند تا بتوانند شغل مناسبی را پیدا کنند و در نتیجه بعد از کسب شغل ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند

 

طول دوره

3 الی 4 سال

زبان و هزینه تحصیل در فرانسه

زبان فرانسه در دانشگاههای دولتی (2770 € در سال)

زبان انگلیسی در دانشگاههای خصوصی بین 3 الی 8 هزار € در سال)

نوع دانشگاه

رتبه ممتاز وزارت علوم و همچنین رتبه های

ممتاز جهانی

زمان شروع تحصیل در فرانسه

شهریور

بیمه در طول تحصیل

اجباری- 203 € در سال

امکان خوابگاه

بله

امکان بورس

ندارد

امکان کار قانونی دانشجویی

بله-40 ساعت در ماه-حداقل حقوق ماهیانه 400€

محل هایی که دانشجو می تواند کار کند

کتابخانه، رستوران، مغازه های مد و آرایشی، شرکت های خصوصی

امکان اقامت پس از تحصیل در فرانسه

بله، از طریق ثبت شرکت یا ازدواج،کار و…

دانشگاه هایی که درخواست در آنها ارائه می‌شود

متناسب به رشته متقاضی

حداقل معدل جهت اخذ پذیرش از فرانسه

15

مدرک تحصیلی مورد نیاز برای مهاجرت به فراسنه

دبیرستان و پیش دانشگاهی

شرایط مدرک تحصیلی

فارغ التحصیل، حداکثر سن 25 سال

مدرک زبان مورد نیاز جهت پذیرش فرانسه

B2زبان فرانسه یا سطح 6 آیلتس

محل هایی که می توان در آزمون زبان شرکت کرد

بخش فرهنگی سفارت فرانسه

مرکز آموزش های آزاد دانشگاه تهران

کانون زبان ایران

نیاز به ISI

ندارد

هزینه موسسه آتیه آفرینان ایرانیان برای اخذ پذیرش فرانسه

بسته به شرایط مدارک متقاضی.

 

 مقطع کارشناسی ارشد در فرانسه

 


در اکثر دانشگاه های فرانسه بعد از پایان تحصیلات کارشناسی دو مقطع تحصیلی برای کارشناسی ارشد وجود دارد. دوره اول مستمر ۱ و دوره ی بعدی مستمر ۲ نام دارد و هر یک از دوره ها یک ساله می باشند و بسته به نوع رشته و دانشگاه دوره کارآموزی هم دارند.در دوره های مستمر ۱ تمرکز روی واحدهای درسی می باشد که در هردو ترم تعداد واحد درسی را می گذرانند ودر انتها دو ماه تا ۴۵ روز دوره ی کار آموزی دارند.در دوره های مستمر ۲ تمرکز بیشتر روی فعالیت های پژوهشی است و  دانشجویان فقط یک ترم واحدهای درسی را پاس می کنند و از ترم دو به بعد که شامل ۵ تا ۶ ماه می شود مشغول کارآموزی و انجام پروژه تخصصی خود خواهند شد.

فوق لیسانس نیز شامل دوره های یک ساله (معادل فوق لیسانس ایران) و دوره های دو ساله(یک سال فوق لیسانس و یک سال پیش دکترا) می باشد که بعد از گذراندن میتوانند وارد مقطع دکترا شوند و درحال حاضر دوره ی دکترا در کشور سه تا شش ساله می باشد که بیشتر شامل پژوهش و تحقیق می باشد.اکثرا این دوره ها به زبان انگلیسی برگزار می شود ونیازی به دانستن زبان فرانسه نیست.مقطع فوق لیسانس در دانشگاه های فرانسه حدود ۱ تا ۲ سال به طول می انجامد و دانشجویان در این مدت باید ۱۲۰ واحد درسی را پاس کنند که به دو شکل برگزار می شود:

برگزاری کلاسهای درسی + انجام تحقیق + ارائه پایان نامه
برگزاری کلاسهای درسی + انجام کار حرفه ای + ارائه پایان نامه
دانشجویان تحصیل در کشور فرانسه در این مقطع می توانند ۲۰ ساعت در هفته کار کنند و حقوقی حدود ۱۶۰ تا ۲۰۰ یورو در هفته دریافت کنند که این مبلغ میتواند هزینه های مربوط به زندگی را تأمین کند.پیدا کردن کار دانشجویی با توجه به میزان تسلط شخص به زبان فرانسوی، تجربه کافی، ویژگیهای شخصیتی و… متفاوت باشد.دانشجویان بعد از اتمام تحصیلات خود می توانند به کار تمام وقت مشغول شده و  ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند

 

طول دوره

1 الی 2 سال *

زبان و هزینه تحصیل

زبان فرانسه در دانشگاههای دولتی (3770 € در سال)

زبان انگلیسی در دانشگاههای خصوصی بین 3 الی 8 هزار € در سال)

نوع دانشگاه

رتبه ممتاز وزارت علوم و همچنین رتبه های

ممتاز جهانی

زمان شروع تحصیل

شهریور

بیمه در طول تحصیل

اجباری- 203 € در سال

امکان خوابگاه

بله

امکان بورس

بله

امکان کار قانونی دانشجویی

بله-80 ساعت در ماه-حداقل حقوق ماهیانه 640 €

محل هایی که دانشجو می تواند کار کند

کتابخانه- رستوران-مغازه های مد و آرایشی-شرکت های خصوصی و…

امکان اقامت پس از تحصیل

بله- از طریق ثبت شرکت یا ازدواج،کار و…

دانشگاههایی که درخواست در آنها ارائه میشود

متناسب به رشته متقاضی

حداقل معدل

15

مدرک تحصیلی مورد نیاز

کارشناسی در رشته مرتبط

شرایط مدرک تحصیلی

فارغ التحصیل

مدرک زبان مورد نیاز

B2 زبان فرانسه یا سطح 6/5 آیلتس

محل هایی که می توان در آزمون زبان شرکت کرد

بخش فرهنگی سفارت فرانسه

مرکز آموزش های آزاد دانشگاه تهران

کانون زبان ایران

نیاز به ISI

خیر

 

 مقطع دکترا در فرانسه

 


تحصیل در مقطع دکترا در کشور فرانسه کاملا رایگان نیست و در صورت داشتن بورس تحصیلی شغل محسوب می شود.ویزای تعلق گرفته به دانشجویان در حالت مقطع ویزای شغلی است و دانشجویان حقوق ماهیانه دریافت می کنند و مالیات نیز پرداخته می نمایند.دوره دکترا در فرانسه ۳ تا 5سال می باشد که فقط شامل پژوهش و کارهای تحقیقاتی می باشد.کشور فرانسه برای جذب دانشجویان نخبه در این مقطع اقدام به برگزاری این دوره ها به زبان انگلیسی نموده است و کورسهای زیادی به زبان انگلیسی تدریس می شود.


بنابراین دانشجویان بسیاری متقاضی ورود به این دوره هستند.با توجه به توضیح فوق دانشجویان جهت ورود به این دوره نیازمند رزومه قوی هستند.پس داشتن نمره خیلی خوب (نمره بین ۶٫۵ تا ۷٫۵ آیلتس)، معدل بالا، فارغ التحصیلی از دانشگاه های دولتی ممتاز و شناخته شده، مقالات ISI وکارهای تحقیقاتی و پژوهشی شانس افراد را در موفقیت بالا میبرد.ودانشجویان باید در پایان دوره یک پایان نامه تحویل بدهند که در صورت کسب نمره قبولی موفق به اخذ مدرک دکترا می شوند دانشجویان تا ۶ ماه بعد از اتمام تحصیلات زمان دارند تا یک کار مناسب و تمام وقت پیدا کرده و مشغول کار شوند و همچنین می توانند به عنوان محقق در دانشگاه مشغول به کار شوند و یا دوره های پست داک را بگذرانند.

 

how to study in france

 

 تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه

 


تحصیل دوره های پزشکی در فرانسه 9 سال می باشد . تحصیل پزشکی در فرانسه بعد از قبولی برای عموم آزاد می باشد . سال اول دوره پزشکی با دیگر رشته های پزشکی مرتبط می باشد و در پایان سال اول پزشکی امتحانی گرفته می شود که اگر در این امتحان نمره خوبی به دست آورد می تواند سال دوم را ادامه دهد و اگر نمره خوبی کسب نکند به دانشجو اجازه می دهند سال اول را دوباره تکرار کنند و هر دانشجو حق دارد دو بار سال اول را تکرار کند و اگر برای بار دوم نمره خوبی باز هم کسب نکند باید تغییر رشته بدهد . کارآموزی پس از تحصیل پزشکی در فرانسه 3 سال می باشد که باید در بیمارستان ها و خدمات درمانی در کنار یک پزشک متخصص باشد .

تحصیل دندانپزشکی در فرانسه 6 سال طول می کشد که بعد از دو سال اول باید یک آزمون یا همان کنکور ورودی باید بدهند که بعد از قبولی ، این دوره 3 ساله می باشد و در مرحله آخر که یکسال می باشد مربوط به شاخه تخصصی می باشد . تحصیل دندانپزشکی در فرانسه به زبان فرانسوی می باشد و امکان تحصیل در این رشته در فرانسه به زبان انگلیسی امکان پذیر نیست .

 

رشته های تحصیلی مهم در دانشگاه های فرانسه

 


دانشکده حقوق و جرم شناسی در فرانسه : رشته های این دانشکده شامل مدیریت عمومی، جرم شناسی و حقوق می باشد.
دانشکده پزشکی در فرانسه : رشته های این دانشکده شامل پزشکی عمومی، دامپزشکی، دندانپزشکی و بیو مدیکال می باشد.
دانشکده ادبیات و فلسفه در فرانسه : رشته های این دانشکده همچون: فلسفه، زبان شناسی، مدیریت فرهنگی، زبان و ادبیت فرانسه، اخلاق و… می باشد.
دانشکده روانشناسی در فرانسه : دانشجویانی که خواهان ادامه تحصیل در رشته های روانشناسی بالینی، گفتار درمانی، روانشناسی اجتماعی و… هستند میتوانند در دانشکده روانشناسی فرانسه ادامه تحصیل بدهند.
دانشکده علوم در فرانسه: در این دانشکده رشته هایی شامل : فیزیک ، آمار، علوم کشاورزی، شیمی، زمین شناسی و… تدریس می شود.
دانشکده هنر و معماری در فرانسه : دانشجویانه علاقه مند به انواع رشته های هنر در فرانسه می توانند در دانشکده هنر و معماری ادامه تحصیل بدهند.
دانشکده علوم کاربردی در فرانسه : در دانشکده علوم کاربردی فرانسه رشته هایی همچون: مهندسی معدن، معماری؛ مهندسی هوافضا، مهندسی شیمی، مهندسی ساختمان و … ارائه می شود.
دانشکده علوم دارویی در فرانسه : در این دانشکده فرانسه تنها رشته داروسازی تدریس می گردد.
دانشکده علوم اداری در فرانسه : در دانشکده علوم اداری کشور فرانسه رشته هایی شامل: علوم اقتصادی، مهندسی اداری و علوم اداری ارائه می گردد.

 

how to study in france

  • تدریس زبان فرانسه

تحصیل در فرانسه

 

پایتخت کشور فرانسه : شهر پاریس
زبان رسمی کشور فرانسه : فرانسوی
واحد پول کشور فرانسه : یورو – فرانک
مدت دوره های زبان در کشور فرانسه : 5 ماه تا 2 سال
هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور فرانسه : 2770 یورو در سال
هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور فرانسه : 3770 یورو در سال
هزینه تحصیل در مقطع دکترا در کشور فرانسه : 3770 یورو در سال
هزینه تحصیل در رشته های پزشکی در فرانسه : متوسط 2000 ریورو در سال
هزینه تحصیل در رشته های مهندسی در فرانسه : 2 الی 4 هزار یورو در سال
مدت تحصیل در مقطع کارشناسی در فرانسه : 3 الی 4 سال
مدت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در فرانسه : 1 الی 2 سال
مدت تحصیل در مقطع دکترا در فرانسه :  3 الی 5 سال
مدت تحصیل در دوره های پزشکی در فرانسه : 9 سال

 

کشور فرانسه هر سال بیش از ۲۳ درصد بودجه ملی را به آموزش اختصاص می دهد . دلیل اصلی بسیاری از افراد جهت تحصیل در فرانسه عالی بودن مدارک تحصیلی فرانسه ، کیفیت آموزش و تحصیل رایگان در فرانسه می باشد . کشور فرانسه کشوری است که تحصیل در آن به صورت نیمه رایگان می باشد و حدود ۲۰۰ میلیون نفر به زبان فرانسه در جهان تسلط دارند . اقامت در فرانسه به این شکل است که اگر شخصی ۷ سال به طور متوالی در فرانسه مشغول به کار تمام وقت باشد می تواند اقامت این کشور را بگیرد .  همچنین شخص در حین تحصیل در فرانسه در مقاطع مختلف تحصیلی 10 الی 30 ساعت در هفته حق کار دارد که این اجازه کار می تواند هزینه های زندگی شخص را پوشش دهد.

همانطور که در مقاله های “ بورسیه های تحصیلی” به بررسی روش های مهاجرت پرداختیم و در مورد “اخذ بورسیه تحصیلی” که یکی از روش های اخذ تابعیت، اقامت و همچنین مهاجرت به اروپا می باشد توضیحات کاملی ارائه دادیم. همانطور که قول داده بودیم به بررسی روش ها و قوانین کشورهای مختلف در زمینهاخذ ویزای تحصیلی  مقاله قرار دهیم، یک مقاله مرجع در زمینه اخذ ویزای تحصیلی (بورسیه تحصیلی)کشور فرانسه را برای شما دوستان عزیز فراهم کرده ایم. یکی از روش های مهاجرت به فرانسه و اخذ اقامت و تابعیت فرانسه تحصیل در فرانسه یا تحصیل رایگان در فرانسه یا بورسیه تحصیلی می باشد

 

Study in France

 

تحصیل در فرانسه

 


شروع اولین اقدام برای اخذ پذیرش ماه فوریه (بهمن ماه) بوده و جواب نهایی در ماه ژوئیه (تیر ماه) از طرف دانشگاه صادر خواهد شد. پس از آن اقدام برای ویزای دانشجویی  شروع می شود که این پروسه نیز حداکثر ۷۰ روز به طول می انجامد.

دانشگاه های فرانسه در ماه سپتامبر هر سال دانشجو می پذیرند. ذکر این نکته ضروری است که ویزای همراه به همراهان افرادی که مایل به تحصیل در کشور فرانسه می باشند تعلق میگیرد. همراهان متقاضی شامل همسر و فرزندان وی می باشد و مادر و پدر بعد از سن قانونی امکان اخذ ویزای همراه نخواهند داشت. همچنین برای فراگیری زبان فرانسه در کشور فرانسه در حال حاضر این امکان وجود دارد که از طریق دوره های زبانی که دانشگاه ها و یا کالج های کشور فرانسه برگزار می کنند اقدام شود . به این دوره ها نیز ویزا همراه تعلق خواهد گرفت. این نکته را باید ذکر کرد که گرفتن اقامت دائم در کشور فرانسه برای دانشجویان از زمانی شروع می شود که متقاضی پس از اتمام تحصیل 5 سال به صورت تمام وقت کار نموده و اقامت دائم اخذ کنند.

با توجه به اینکه تحصیل در فرانسه  با هزینه های بسیار پایین همراه است و از سوی دیگر نزدیک به ۲۰۰ میلیون نفر در جهان به زبان فرانسه تکلم می کنند، همه ساله افراد بسیاری خواهان تحصیل در کشور فرانسه می باشند.اما کشور فرانسه برای مهاجرت تحصیلی دشواریهای خود را دارد.یکی از این مشکلات تحصیل در فرانسه تحصیل به زبان فرانسه است.

 

درباره کشور:

 

 

کشور فرانسه یکی از بزرگترین کشورهای اروپایی واقع شده در غرب اروپا و عضو اتحادیه اروپاست.این کشور دارای مرز مشترک با بلژیک، آلمان، لوکزامبورگ، سوئیس،ایتالیا،اسپانیا،مونوکا و آندورا می باشد.پایتخت کشور فرانسه شهر پاریس است که بزرگترین شهر فرانسه محسوب می شود و فرانسه به عنوان دروازه اروپا شناخته می شود.از نظر جمعیت فرانسه در رتبه دومین کشور پرجمعیت اروپا پس از آلمان است.
فرانسه از محبوب ترین قطب های گردشگری جهان است و به خاطر وجود طبیعت زیبا،آب و هوای شگفت انگیز، مراکز تفریحی، موزه های هنری وآثار تاریخی است.در زمینه استانداردهای بین المللی فرانسه را میتوان از کشورهای پیشرو دانست. استانداردهای بالای زندگی، تحصیلات، سلامت، امید به زتدگی، آزادی و شاخص بالای توسعه انسانی فرانسه را میتوان از جمله کشورهای ایده ال برای زندگی معرفی کرد.یکی دیگر از واقعیت های مهم در مورد فرانسه این است که این کشور در لیست بهترین مکانهای جهان برای تحصیل در دانشگاه است. در این مقاله فصد توضیح کامل درباره تحصیل در فرانسه را داریم . با موسسه آتیه آفرینان ایرانیان همراه باشید 

 

چرا تحصیل در فرانسه؟

 


فرانسه دارای بهترین دانشگاه های دنیا می باشد و از تمام دنیا دانشجو می پذیرد.افراد در تمام سنین میتوانند به هر کدام از کالج ها و دانشگاه های کشور فرانسه برای تحصیل با هزینه پایین مراجعه کنند. فرانسه در سال ۱۹۹۸ سیاست حمایت از دانشجویان خارجی را در برنامه های خود قرار داد و به مؤسسات و مراکز آموزش عالی نیز اعلام نمود.دلایل زیادی وجود دارد که چرا مردم فرانسه را برای تحصیل انتخاب می کنند؟
هزینه ارزان زندگی و فرصتهای شغلی، برجسته ترین عوامل برای تحصیل در فرانسه می باشند.هزینه تحصیل در فرانسه به مراتب ارزانتر از هزینه تحصیل در سایر کشورهای اروپایی است و صنعتی بودن فرانسه باعث شده فارغ التحصیلان از بازار خوبی برخوردار باشند.

فرانسه هر ساله بیش از 23% از بودجه ملی را به آموزش اختصاص می دهد و به دقت کیفیت آموزشهای ارائه شده و مدارک اعطا شده را تحت نظر دارد.عالی بودن مدارک فرانسوی و تحصیل رایگان در فرانسه دلیل اصلی مهاجرت تحصیلی بسیاری به این کشور میباشد.ادامه تحصیل در فرانسه به زبان انگلیسی و فرانسوی ممکن می باشد (بیش از 3000 مؤسسه شامل 90 دانشگاه 240 مدرسه عالی مهندسی 230 مدرسه عالی بازرگانی و 200 مؤسسه متشکل از مدارس عالی هنر و معماری آموزشهای پیراپزشکی و غیره)

از شرایط اعزام دانشجو به فرانسه این است که سال تحصیلی فرانسه تقریبا همانند کشورهای نیمکره شمالی می باشد به این صورت که: ترم پاییز معمولا در اواخر ماه سپتامبر و ترم بهار معمولا در اوایل فوریه شروع می شود و در پایان هر ترم امتحانات جامع برگزار می شود.مدارس و دانشگاه های فرانسه در تعطیلات کریسمس، روزهای مقدس مسیحی و عید پاک تعطیل می باشند.

 

Studying in france

 

مزایای تحصیل در فرانسه 

 


میتوان به هزینه تحصیل و زندگی به مراتب ارزان تر از سایر کشورهای اروپایی برخلاف باور عمومی
امکان اخذ پذیرش در دانشگاه های انگلیسی زبان ( بدون نیاز به آشنایی با زبان فرانسه) از دیگر مزایای تحصلی در فرانسه می باشد.
دریافت کمک هزینه های زندگی و مسکن
بیمه درمانی رایگان برای دانشجویان
تحصیل برای اکثر رشته ها بسیار پایین می باشد. همچنین اخذ بورس تحصیلی و یا کمک هزینه تحصیلی برای متقاضیان وجود دارد.
تحصیل در مقطع دکترا در فرانسه شغل محسوب می شود و حقوق دریافت میکنند.علاوه بر تمامی موارد فوق از حمایتهای مالی برخوردارند.
تحصیل در فرانسه در سه مقطع تحصیلی (لیسانس، فوق لیسانس و دکترا ) امکان پذیر می باشد.شایان به ذکر است که کشور فرانسه کلیه دانشگاه ها و مراکز عالی کشور ایران را قبول دارند، لذا مشکلی از نظر پذیرش دانشجو با توجه به دانشگاه ها وجود نخواهد داشت. برای اخذ ویزا و همچنین پذیرش در دانشگاه داشتن مدرک زبان فرانسوی TCF یا DELF و یا دانستن زبان فرانسه به همراه مدرک B2 الزامی می باشد.
اما این مدرک برای ورود به دانشگاه کافی خواهد بود.امتحانات مربوط به مدارک زبان فرانسوی در بخش فرهنگی سفارت فرانسه در روز و تاریخ اعلام شده از سوی سفارت برگزار می گردد.امتحان TCF دو سال اعتبار خواهد داشت که بعد از این مدت اعتبار آن از بین خواهد رفت. اما اعتبار امتحان DELF پایان نخواهد یافت.شرایط بورسیه تحصیلی در فرانسه بدین صورت است که شخص باید با استادی در یکی از دانشگاه های فرانسه در ارتباط باشد و بتواند پس از بدست آوردن شرایط لازم بورسیه تحصیلی در فرانسه را کسب کند.

 

 

شرایط سنی تحصیل در فرانسه


بیشتر دانشگاه های فرانسه شرایط سنی تعیین نکردند و مشخص نیست بعد از چه سنی دیگر نمی توان درخواست فرستاد اما برای پذیرش کارشناسی بهتر است زیر 23 سال باشید تا در سفارت فرانسه با مشکل مواجه نشوید . جهت مقطع ارشد نیز باید زیر 30 سال باشید اما در صورتی که سن شما بیشتر از آن باشد نیز نمی توان گفت پذیرش ممکن نیست . جهت مقطع دکترا نیز انعطاف بیشتری امکان پذیر است و تا سن 35 سال مشکلی وجود ندارد

 

how to study in France

  • تدریس زبان فرانسه

چطور شروع به یادگیری زبان فرانسه کنیم؟

این مطلب از زبان یکی از بهترین و باتجربه ترین مدرسان زبان فرانسه الیور سرگی بیان می شود. ابتدا چه منابعی را باید مطالعه کرد؟ بهتربن عناوین برای کسانی که می خواهند از صفر شروع کنند، کدام است؟ چه ترتیبی را در مطالعه باید رعایت کرد؟ در این جا من لیستی از این عناوین را به ترتیب قرار داده ام. هدف من این است که لیستی از نکات آموزشی مربوط به گرامر و واژه ها در اختیار زبان آموزان قرار دهم. در این لیست مطالب به ترتیب اولویت آمده است.

 

how to learn french

۱-چگونه شروع می کنید؟


زمانی که شروع به یادگیری زبان فرانسه می کنید، می توانید به صورت خود آموز این کار را انجام دهید یا این که آموزشگاهی را انتخاب کنید و آموزش ببینید.

اگر به صورت خود آموز شروع می کنید، ابتدا باید اولویت هایتان را در نظر بگیرید. چرا می خواهید زبان فرانسه را یادبگیرید؟ آیا می خواهید به فرانسه مسافرت کنید؟ آیا می خواهید شعر و ترانه به زبان فرانسوی بنویسید؟ با توجه به هدفی که دارید باید تمرکز خود را متناسب با آن مهارت ها از جمله نوشتن، خواندن، گوش دادن و صحبت کردن بیشتر کنید؛ مثلا اگر می خواهید به فرانسه مسافرت کنید و با فرانسوی ها ارتباط برقرار کنید باید بیشتر تمرکز شما روی شنیدن و صحبت کردن باشد. اگر می خواهید به صورت خودآموز زبان فرانسه بیاموزید حتما این بسته های را ببینید!

اگر برای یادگیری به آموزشگاه بروید، مربی به شما برنامه آموزشی می دهد و مطابق آن برنامه شما باید مطالعه کنید.

 

 

۲- برنامه آموزشی سنتی یادگیری زبان فرانسه برای سطح مقدماتی

 


سرفصل/عناوین یادگیری زبان فرانسه برای سطح مقدماتی (A1) شامل این موارد است:

سلام و احوال پرسی
یادگیری صرف فعل های با قاعده فرانسه ER,IR,RE,
صرف فعل های زمان حال etro,avoir,aller,prendre,pouvoir,devoir,…. حدود ۳۰ فعل رایج بی قاعده
حرف تعریف های زبان فرانسوی: معین، نامعین، وابسته
سوال پرسیدن با est-ce que و جابه جایی
صفت های با قاعده و بی قاعده، مالکیت، صفت اشاره
ضمایر مفعولی
معرفی Passe’-compose’. صرف بیشتر فعل ها
هنگام یادگیری مطالب بالا تعدادی واژه مفید و کاربردی نیز خواهید آموخت. علاوه بر آن در دل مکالمه هایی که هرجلسه هنگام شروع کلاس با شما صحبت می شود، تعدادی واژه جدید وجود دارد. اگر فرانسوی را به منظور برقراری ارتباط با فرانسوی ها می آموزید می توانید غیر از ثبت نام در کلاس های آموزشی راه های مفید دیگری را نیز امتحان کنید.


۳-آموختن زبان فرانسه با یک روش هوشمند =گوش دادن به فایل های صوتی

 


اولین قدم برای مطالعه زبان فرانسوی به منظور برقراری ارتباط با فرانسوی ها این است که شما همزمان با مطالعه کتاب ها به فایل های صوتی نیزگوش بدهید. تقریبا غیر ممکن است که شما بتوانید فرانسوی را فقط با مطالعه کتاب و بدون گوش دادن به فایل های صوتی یاد بگیرید زیرا که در زبان فرانسه آن چیزی که نوشته می شود با آنچه که تلفظ می شود خیلی متفاوت است.

اگر هدف شما این است که با فرانسوی ها ارتباط برقرار کنید باید این زبان را هم در سطح کوچه و خیابان و هم در سطح رسمی تر یاد بگیرید. مراقب باشید! بهترین روش، دانلود و تمرین با مکالمات کاربردی ست که در این مطلب معرفی کرده ایم!

 

how to learn french

۴- اولویت بندی کنید

 


در مرحله بعد شما باید اولویت بندی کنید زیرا که نمی توانید همه کارها را یکباره انجام دهید. با توجه به این که انواع وسایل یادگیری در دسترس شما هست خیلی راحت می توانید تماشای ویدئویی را نیمه رها کنید و به سراغ تماشای فیلم دیگری بروید. از هرکدام مقدار کمی یادبگیرید و به دانش خود اضافه کنید.

یکی از متدهای سنتی اولیه این است که ابتداباید همه واژه ها و زمان های گرامری را مطالعه کرد و به شما واژه های کاربردی و روزمره را به همراه تلفظ های صحیح آموزش می دهند. اگر شما زبان فرانسوی را به منظور برقراری ارتباط با فرانسوی ها می آموزید، واین در حالی است که شما فارسی زبان هستید، در زیر نکاتی را مطرح می کنم که بسیار می تواند برای شما موثر باشد.

از زمان حال استفاده کنید: صرف فعل در زبان فرانسه در حال ازبین رفتن است. بله درسته که صرف فعل نقش مهمی در زبان فرانسه دارد اما شما می توانید برای کارهای روزانه فقط از زمان حال استفاده کنید.

در استفاده جملات منفی و مثبت استادانه عمل کنید: از جمله های مثبت و منفی به جا و درست استفاده کنید. شما ممکن است در حالت عادی ساختارها را خیلی خوب متوجه شوید، اما مهم این است که بتوانید آن ها را در گفتار صحیح و روان به کار ببرید. برای رسیدن به این هدف باید بارها و بارها تکرار کنید.

روزانه تعدادی واژه مهم را برای برقراری ارتباط یاد بگیرید: غذا، مسافرت، خانواده، آب و هوا، شغل و سرگرمی ها. این ها از پرکاربرتربن موضوعاتی هستند که به طور روزانه به کاربرده می شوند. سلامتی هم می تواند موضوع مهمی باشد، البته ممکن است شما نتوانید در مورد این موضوع با یک گارسون یا …بحث کنید؛ بنابراین مکالمه هایی را که در زندگی کاربردی تر هستند را در نظربگیرید (کلیک کنید)

سوال های مقدماتی بپرسید: اساس هر گفت و گویی پرسش است. اگر شما نتوانید سوالی را بپرسید یا بفهمید، هرگز نمی توانید با آدم ها ارتباط برقرار کنید. راه های زیادی برای برقراری ارتباط در زبان فرانسه وجود دارد.

ممکن است که این جملات و سوال ها ساختارهای دستوری کاملا درستی نداشته باشند اما این جملات به صورت روزانه در بین مردم به کار می روند. به عنوان کسی که می خواهد از نقطه صفر شروع کند، چیزهای زیادی برای مطالعه وجود دارد و این باعث می شود که شما احساس پیشرفت کنید. اما اگر اطلاعات را اولویت بندی نکنید، نمی توانید خوب مطالب را یاد بگیرید: خیلی زود مطالب را فراموش خواهید کرد و همه چیز خراب می شود. بهتر است سرعت یادگیری را کم کنید، یک متد خاصی را دنبال کنید و مطالعه مفیدی داشته باشید.

۵- بهترین روش برای شروع یادگیری زبان فرانسوی: موضوعات را به ترتیب لیست کنید
من ۲۰ سال است که به بزرگسال های انگلیسی زبان، فرانسوی آموزش می دهم. در این جا شما را از بهترین روش های تدریجی آموزش زبان فرانسوی آگاه می کنم. در این جا ساختارهای دستوری را آموزش می دهم و به شما پیشنهاد می کنم اگر می خواهید به فرانسه سفر کنید، یادگیری این ساختار ها را شروع کنید.

۱ اولین هدف: رسمی بودن: ضمایر فاعلی vous, tu ، مفهوم صرف فعل

سلام و احوالپرسی ساده و کلمات مودبانه. روش های مختلف سلام کردن.
ضمایر فاعلی مفرد-je,tu,il,elle,on
چگونگی “تو ” یا “شما ” در فرانسوی. تفاوت بین tu,toi,te,t’ و vous
ضمایر فاعلی جمع: nous,vou,ils,eles توجه کنید که ‘s’ بی صدا است.
aller زمان حال را نشان می دهد.
احوالپرسی کردن و پاسخ مناسب دادن.
کلماتی مثل خیلی ممنون، خواهش می کنم و لطفا…زیرا که شما باید همواره مودبانه صحبت کنید.
پرسیدن حال طرف مقابل (and you) ضروری می باشد.
معرفی خود و خانواده تان.
عبارات و اصطلاحات کم و بیش مودبانه مربوط به خداحافظی
مکث و تکرار. تلفظ های خود را چک کنید و تمرین های پیوسته داشته باشید.
۲ اولویت دوم. آموختن صحیح تلفظ ها و تمیزدادن واژه ها در نوشتار و گفتار.

زمان حال با افعال ‘to be’ شناخته می شوند.
برای یادگیری فعل های زبان فرانسوی ۲ راه وجود دارد. یک راه غلط و یک راه صحیح.
تلفظ- حروف بی صدا ER+ فعل های. یادگیری این فرمول بسیار مهم است.
ERفعل های. مراقب باشید که حروف بی صدا شما را به اشتباه نیندازند.
elision + drills
liaison+ drills
verbs in ER+ vowel or h-pronunciation: liaison,elision,glidings with the pronouns.
مکث. تکرار. تلفظ های خود را چک کنید و تمرین های پیوسته داشته باشید. فعل های فرانسوی را خیلی تمرین کنید.
۳ اولویت سوم: به کاربردن جملات ابتدایی در کنار یکدیگر. یادگرفتن تلفظ صحیح LE,LA,LES و توجه به تفاوت آن ها

Le,la,l’s,les دارای تلفظ و کاربردهای متفاوتی هستند.
Aimer-یک فعل جادویی
pre’fe’rer- تلفظ و دیکته
جمع بستن اسم ها
جمع بی قاعده- جمع های بی قاعده از با قاعده کم تر رایج هستند.
Moi,toi,lui…. تلفظ این ضمایر و کاربرد آن ها
۴ اولویت چهارم: حروف تعریف. کاربرد UN,UNE,DES. LE و LA,LES. آموختن تفاوت بین اسم و صفت

UN,une: کاربرد و تلفظ
Des= پیچیده تر از ‘some’ + liaison in Z
معرفی فعل های Se یا S’ و تلفظ ضمایز انعکاسی
توضیحات فرهنگی در مورد معرفی خودتان به زبان فرانسوی + S’ appeler
معرفی صفت های فرانسوی
صفت ها اسم ها – قاره ها، کشورها، ملیت ها
اهل کجا هستید؟ حروف اضافه مربوط به مکان ها
مکث. تکرار. تلفظ های خود را چک کنید و تمرین های پیوسته داشته باشید…
۶ اولویت ششم: اعداد و زمان

اعداد ۲۹-۱ –تلفظ اعداد به تنهایی و با liaison.
اعداد ۱۰۰-۳۰ – با آهنگ و تلفظ شان یاد بگیرید و نه با ساختارهای منطقی.
روش های زیادی برای بیان ساعت وجود دارد. یکی از آن ها را یادبگیرید.
مکث. تکرار. تلفظ های خود را چک کنید و تمرین های پیوسته داشته باشید…
۷ اولویت هفتم. آموختن توصیف وسایل مختلف و سوال پرسیدن

تلفظ امروزی کلمات در هنگام صحبت کردن (ll y a il n’y)
سوال پرسیدن- توضیح به همراه جزئیات
فرم های تغییر پذیر و چگونگی استفاده از آن ها=a’+le+ɗ de+ le
مکث. تکرار. تلفظ های خود را چک کنید و تمرین های پیوسته داشته باشید.

 

دریافت

۶- شروع مطالعه فرانسوی. مطالبی که در مرحله بعد باید مطالعه کنید

 


اکنون که شما مطالب را دسته بندی کردید و پایه زبان را متوجه شدید، می توانید این فرایند یادگیری را تکمیل کنید.

به کار گیری واژه ها و صرف فعل ها (البته فقط زمان حال؛ زیرا که شما هنوز زمان های دیگر را یاد نگرفته اید!). اصطلاحات را نیز یادبگیرید. یادگیری اصطلاحات جنبه سرگرمی نیز دارد.

مراقب باشید. تلفظ های فرانسوی شما هنوز نوپا هستند، ابتدا تلفظ واژه ه ها را خوب یادبگیرید و سپس آن را حفظ کنید. بنابراین برای یادگیری تمام چیزها از جمله واژه و فعل، حتما از فایل های صوتی استفاده کنید.

و این که اگر به منظور برقراری ارتباط با فرانسوی ها می خواهید زبان آن ها را یادبگیرید، باید خیلی تمرین کنید. یک ترس بزرگی در بین زبان آموزان هنگام صحبت کردن، وجود دارد. هنگام صحبت کردن ممکن است که تپق هم بزنید و این گاهی موجب خنده آدم ها می شود… این ها چیزهایی هست که شما به آن ها عادت خواهید کرد. این قسمتی از سفر شما خواهد بود؛ بنابراین من به شما پیشنهاد می کنم که یک معلم خصوصی بگیرید و با او تمرین کنید.

حتما بخوانید و دانلود کنید
معرفی بهترین منابع برای یادگیری زبان فرانسه (کتاب+نرم افزار+وب سایت)
آموزش صوتی و رایگان زبان فرانسه در۱۰۰ درس(مشابه پیمزلر+pdf)
آیا یادگیری زبان فرانسه سخت است؟ مدت زمان یادگیری چقدر است؟
راهنمای کامل درباره سطوح زبان فرانسه+مدرک زبان فرانسه
شما باید اعتماد به نفس خود را افزایش دهید اما ارتباط با یک شخص بومی فقظ این اعتماد به نفس را کم می کند زیرا او پیوسته اشتباه های شما را می گوید و می خواهد شما را تصحیح کند.

به دنبال یک معلم حرفه ای دراسکایپ باشید. شما می توانید ابتدا برای یک درس از معلم کمک بگیرید و اگر او توانست به شما کمک کند این روند را ادامه دهید.

  • تدریس زبان فرانسه

یادگیری زبان آلمانی یا فرانسوی ؟

 

هدف از تسلط به یک زبان، باعث می شود دیدگاه روشن و شفافی در خصوص دشواری های مسیر یادگیری داشته باشید. این امر به شما کمک می کند انگیزه خود را جهت تسلط به یک زبان خارجه از دست ندهید. گام نهادن در یک مسیر بی هدف، مهم ترین علت کناره گیری بسیاری از زبان آموزان از دوره های آموزش زبان خارجه است.

شما باید با توجه به هدف خود از یادگیری زبان خارجه و تطابق آن ها با اهداف یاد شده، زبان برتر را جهت آموزش و یادگیری انتخاب کنید. این مقاله با هدف ارائه مزیت های تسلط بر زبان فرانسوی و آلمانی تنظیم شده است؛ اگر شما نیز در خصوص انتخاب یکی از این دو زبان به چالش برخورده اید، پیشنهاد می کنیم با مطالعه این مقاله ما را همراهی کنید.

 

french or Germany

 

مزایای تسلط بر زبان فرانسه 
 

چرا باید زبان فرانسوی را یاد بگیریم؟ تسلط بر زبان فرانسه چه مزایایی را برای ما به دنبال دارد؟ چه موقعیت هایی را در صورت تسلط بر زبان فرانسه به دست خواهیم آورد؟ پاسخ این سوالات در ادامه بیان شده اند:

 زبان فرانسه در تمامی قاره های جهان کاربرد دارد. 
 بیش از ۲۲۰ میلیون نفر در سطح جهان به زبان فرانسه صحبت می کنند.
 زبان فرانسه زبان اصلی ارتباطات بین المللی در سطح جهان است. 
این زبان از لحاظ گستره جغرافیایی رتبه ششم را در میان تمامی زبان های جهان دارد.
 پس از زبان انگلیسی محبوب ترین زبان خارجی محسوب می شود.
 فرانسه پنجمین اقتصاد بزرگ جهان است و تسلط به زبان رسمی این کشور موقعیت های شغلی بسیاری را ایجاد می کند.
 تسلط به زبان فرانسه شرایط تحصیل در دانشگاه ‌هایی مانند سوربن و پیر ماری کوری را برای شما فراهم می کند.
 قدرت مکالمه به زبان فرانسه امکان مسافرت به کشور فرانسه به عنوان بزرگ ترین مقصد گردشگری جهان را فراهم می‌کند.
 از این زبان جهت برقراری ارتباط با دیگران در قاره افریقا، سوئیس، کانادا، موناکو و سیشیل استفاده می شود.
 تسلط به زبان فرانسه به عنوان یکی از زبان های رسمی و کاری سازمان ملل متحد برای افرادی که در سازمان‌ های بین‌ المللی مشغول به کار می ‌شوند ضروری است.
 زبان فرانسه سومین زبانی است که به طور گسترده در دنیای مجازی و وب سایت ها استفاده می شود.
 تسلط بر زبان فرانسه منجر به توسعه تفکر انتقادی در شما و تسلط بر علم فلسفه می گردد.
 از زبان فرانسه به عنوان زبان روشنفکری نام برده می شود.
 تسلط به زبان فرانسه امکان تسلط بر زبان اسپانیایی، ایتالیایی، پرتغالی، رومانیایی و انگلیسی را فراهم می‌ کند.


 

speaking french

 

 

 

مزایای تسلط بر زبان آلمانی 
 

تسلط به زبان آلمانی نیز به نوبه خود با مزیت های زیادی همراه است. قطعا بسیاری از ما با نام و آوازه این کشور در صنعت آشنا هستیم. با این حال علاوه بر شهرت صنعتی، این کشور با پیشرفت های دیگری نیز همراه است که ضرورت تسلط به این زبان را برای بسیاری از افراد آشکار می سازد. اهمیت تسلط به زبان آلمانی عبارت است از:

زبان آلمانی به عنوان زبان مخترعان و نوآوران در سطح جهان شناخته می شود.
 بسیاری از دستاوردهای علم فیزیک، پزشکی، شیمی، ادبیات و صنعت به کشور آلمان و زبان آلمانی اختصاص دارد.
 زبان آلمانی دومین زبان علمی در سطح جهان بوده و یکی از مهم ترین زبان های بین المللی با اهداف آکادمیک است.
 کشور آلمان در زمره محبوب ترین مقاصد جهانی جهت ادامه تحصیلات تکمیلی قرار دارد. تحصیل در دانشگاه های این کشور نیازمند دریافت مدارک معتبر بین المللی به زبان آلمانی است.
 هزینه تحصیل در دانشگاه های آلمان بسیار کمتر از میانگین جهانی بوده و در عین حال از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند.
 زبان آلمانی به عنوان بزرگ ترین زبان بین المللی جهت توسعه کسب و کار معرفی شده است.
 زبان آلمانی به ‌عنوان مهد بسیاری از شرکت ‌های بین ‌المللی و فناوری ‌های مدرن در قرن بیستم و بیست و یکم شناخته می شود.
 آلمان یکی از بزرگ ترین اقتصادهای جهان را دارا بوده و پتانسیل افزایش فرصت های شغلی را نیز داراست.
 تسلط به زبان آلمانی امکان تعامل با بیش از ۱۰۰ میلیون نفر در سطح جهان را برای شما فراهم می کند.
 تسلط به زبان آلمانی امکان دسترسی به ۱۵ میلیون وب سایت رسمی با حجم عظیمی از اطلاعات علمی و غیر علمی را برای شما فراهم می کند.
 

speaking germany

تسلط به کدام زبان راحت تر است؟ آلمانی یا فرانسوی؟
 

 

اگر هیچ کدام از اهداف فوق نمی توانند انگیزه اصلی شما از انتخاب یک زبان به عنوان زبان خارجه جهت یادیگری و تسلط باشند، می توان به ساده تر بودن و یا دشوار بودن نمونه های یاد شده اشاره کرد و یک گزینه آیده آل را انتخاب نمود.

در این خصوص نمی ‌توان برای تمامی زبان آموزان شرایط یکسانی را بیان کرد، اما باید بدانید که برای اغلب ایرانیان تسلط به زبان فرانسه راحت تر است، چرا که به زبان انگلیسی شباهت بسیار زیادی داشته و از آنجا که اغلب ایرانیان آشنایی پایه ای با زبان انگلیسی دارند، بنابراین می ‌توان گفت یادگیری زبان فرانسوی برای آن ها راحت تر است.

اگر به زبان هایی همچون زبان اسپانیایی و یا ایتالیایی نیز مسلط هستید، می توانید زبان فرانسوی را انتخاب کنید، چرا که در این مجموعه قرار دارند و شباهت های بسیار زیادی با یکدیگر خواهند داشت؛ اما این امر در خصوص زبان آلمانی صدق نمی کند.

یادگیری زبان آلمانی برای اغلب ایرانیانی که صرفاً به زبان فارسی مسلط هستند و آشنایی پایه با زبان انگلیسی دارند قدری دشوار خواهد بود، با این حال موقعیت های آموزشی بهتری برای آموزش زبان آلمانی فراهم شده است و در مقایسه با متدهای آموزش زبان فرانسوی از سطح کیفی بالاتری برخوردارند.

  • تدریس زبان فرانسه

مزایای زبان فرانسه : چرا فرانسه یاد میگیریم؟!

 

شاید یکی از سوالاتی که در ذهن دارید این است که به چه علت باید زبان فرانسه را یاد بگیرید؟ اگر دوست دارید زبان فرانسه را یاد بگیرید و تمایل دارید با مزایای زبان فرانسه آشنا شوید، این مطلب را بخوانید.

 

France flag

 

۱. یادگیری یک زبان کافی نیست!
در دنیای امروز صحبت کردن به یک زبان خارجی کافی نیست. افرادی که به چندین زبان صحبت می‌کنند شانس پیدا کردن شغل را چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور افزایش خواهند داد. یادگیری یک زبان ذهن را تقویت می‌کند. از مزایای زبان آلمانی باز کردن افق‌های جدید، هم در زندگی شخصی و هم در زندگی حرفه‌ای می باشد.

 

۲. فرانسوی زبانی است که در هر پنج قاره از آن استفاده می‌شود.
بیش از ۲۲۰ میلیون نفر در تمام پنج قاره به زبان فرانسه صحبت می‌کنند. زبان فرانسه زبان اصلی ارتباطات بین‌المللی است. بعد از زبان انگلیسی، زبان فرانسوی دومین زبانی است که مردم جهان تمایل به یادگیری آن دارند و همچنین ششمین زبان از لحاظ وسیع بودن در دنیا است. زبان فرانسوی دومین زبان انگلیسی است که بعد از انگلیسی تدریس می‌شود و در هر قاره‌ای تدریس می‌شود. OIF، سازمان بین‌المللی کشورهای فرانسوی‌زبان، از ۷۷ کشور عضو و دولت تشکیل شده‌است. فرانسه همچنین بزرگ‌ترین شبکه بین‌المللی موسسات فرهنگی را اداره می‌کند که دوره زبان فرانسوی را برای نزدیک به یک میلیون دانش‌آموز اجرا می‌کند.

 

مزایای زبان فرانسه
 

۳. از مزایای زبان فرانسه پیدا کردن شغل است.
توانایی صحبت کردن به هر دو زبان فرانسوی و انگلیسی مزیتی است که در پیدا کردن شغل با بسیاری از شرکت‌های چند ملیتی که از زبان فرانسوی به عنوان زبان کاری خود استفاده می‌کنند،  کاربرد فراوانی دارد. فرانسه، به عنوان پنجمین اقتصاد بزرگ جهان، کارآفرینان، پژوهشگران و محققان خارجی را جذب می‌کند.

 

۴.  از مزایای زبان فرانسه آشنایی با فرهنگ جهانی بی‌نظیر است.
فرانسه اغلب به عنوان زبان فرهنگ در نظر گرفته می‌شود. یک درس فرانسوی سفری فرهنگی به دنیای مد، هنر، معماری و علم است. زبان فرانسه همچنین امکان دستیابی به آثار نویسندگان بزرگ فرانسوی مانند ویکتور هوگو و مارسل پروست و شعرای مشهور Charles Baudelaire  و  Jacques Prévert را به زبان اصلی می دهد.

 

۵. از مزایای زبان فرانسه امکان تحصیل در دانشگاه های فرانسه است.
افرادی که می توانند به زبان فرانسه صحبت کنند، فرصت‌هایی برای آموزش عالی در برخی از بهترین دانشگاه‌های فرانسه (دانشگاه سوربن، پیر ماری کوری و غیره) و اغلب براساس شرایط مالی بسیار مناسب فراهم می‌کند. دانشجویان با سطح خوبی از زبان فرانسه ممکن است واجد شرایط درخواست یک کمک‌هزینه دولتی فرانسوی برای ثبت‌نام در یک دوره کارشناسی‌ارشد در دانشگاه های فرانسه باشند که منجر به اخذ مدرک کارشناسی‌ارشد در سطح بین‌المللی می شود.

 

۶. بازدید از پاریس و جاهای دیدنی فرانسه
فرانسه بیش‌ترین مقصد گردشگری جهان است و بیش از ۷۹، ۵ میلیون بازدیدکننده در سال دارد. توانایی صحبت کردن به زبان فرانسوی حتی کم باعث می‌شود که بازدید از پاریس و تمام مناطق فرانسه از آب و هوای معتدل و قله‌های پوشیده از برف آلپ از طریق خط ساحلی ناهموار بریتانی و دیدگاه‌هایی در مورد فرهنگ، طرز فکر و روش زندگی فرانسوی، لذت بخش باشد. فرانسه نیز در هنگام سفر به آفریقا، سوییس، کانادا، موناکو، سیشیل و دیگر جاها می تواند به شما برای برقراری ارتباط کمک کند.

 

زبان روابط بین الملل

 

۷. زبان روابط بین‌الملل
زبان فرانسه زبان رسمی و کاری سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا، یونسکو، ناتو، کمیته بین‌المللی المپیک، صلیب‌سرخ بین‌المللی و دادگاه‌های بین‌المللی است.مهارت در فرانسه برای هر کسی که شغلی در سازمان های بین‌المللی داشته باشد ضروری است.

 

۸. زبان فرانسه دنیای جدیدی به شما هدیه می کند.
بعد از زبان انگلیسی و آلمانی، زبان فرانسوی سومین زبانی است که به طور گسترده در اینترنت استفاده می شود. توانایی درک فرانسه یک دیدگاه جدید از جهان را از طریق ارتباط با گویشوران فرانسوی از سراسر جهان و اخبار کشورهای بین‌المللی فراهم می کند.

 

۹. زبان فرانسه، زبان استدلال و بحث است.
زبان فرانسه زبانی تحلیلی است که تفکر انتقادی را توسعه می‌دهد. فرانسه زبان فیلسوفان بزرگی مانند دکارت، سارتر، ماری کوری، پاستور و غیره است. در یادگیری زبان فرانسه، کودکان نیز می‌آموزند که چگونه یک مورد را مطرح کنند و نکات مختلفی از دیدگاه ها ارائه کنند و از مهارت‌های ارزشمند برای بحث‌ها و مذاکرات استفاده کنند. این می تواند یکی از مزایای زبان فرانسه و انگیزه ای برای یادگیری آن باشد.

 

۱۰. زبان فرانسه، زبان روشن فکری است.
فرانسه زبان آرمان‌های جهانی است که فلاسفه عصر روشن‌گری قرن هجدهم از آن حمایت کردند، که به گسترش ایده حقوق بشر در سراسر جهان کمک کرد.

 

۱۱. یک زبان که یادگیری آن جالب است.
برخلاف باور عمومی، زبان فرانسه زبان دشواری برای یادگیری نیست. این زبان یک زبان است که به دقت خاصی نیاز دارد اما قادر به بیان دقیق ظرافت است. زیاد طول نمی‌کشد تا به سطحی برسد که بتوانید به زبان فرانسه ارتباط برقرار کنید. روش‌های زیادی در این مورد وجود دارد که یادگیری زبان فرانسه را لذت بخش می‌کند چرا که این زبان یک زبان نرم، آهنگین و رمانتیک است.

 

france

 

۱۲. یک زبان برای یادگیری زبان‌های دیگر
فرانسه یک زمینه خوب برای یادگیری زبان‌های دیگر، به ویژه زبان‌های عاشقانه اسپانیایی، ایتالیایی، پرتغالی و رومانیایی و حتی انگلیسی است، زیرا بیش از نیمی از واژگان انگلیسی امروزی از زبان فرانسه مشتق شده‌است.

 

۱۳. استاندارد بالا در آموزش
معلمان فرانسوی به خاطر رویکرد خلاقانه، مبتکرانه و انتظارات بالا مشهور هستند. از آنجا که فرانسه شهرت خوبی در آموزش دارد، اکثر افراد تمایل دارند که به سطح بالایی از مهارت دست یابند. فرانسه همچنین نقش فعالی در فراهم کردن آموزش خدمت برای آموزگاران فرانسوی در خارج از کشور بازی می‌کند به طوری که دوره‌های ارایه‌شده همواره استاندارد بالایی دارند.

 

۱۴.  زبان فرانسوی یک زبان خلاقانه است.
فرانسوی اغلب در صحنه شنیده می‌شود. معلمان دوست دارند به زبان فرانسه نقش بازی کنند و دانشجویان خود را به شرکت کردن در جشنواره‌های تئاتر تشویق کنند. یادگیری فرانسه به کودکان کمک می‌کند خودشان را ابراز کنند و اعتماد به نفس خود را در مقابل دیگران به دست آورند. زبان آموزان نیز از طریق آهنگ‌ها، به لطف فهرست گسترده‌ای از خوانندگان گذشته و حاضر، زبان فرانسه را می‌آموزند. این یکی از بی نظیرترین مزایای زبان فرانسه است که می تواند انگیزه ای برای یادگیری این زبان باشد.

 

۱۵. از مزایای زبان فرانسه ایجاد فرصت‌های تعامل است.
برای دانش آموزان آسان است که با گویشوران فرانسوی همسن خود، به عنوان دوستان و یا از طریق اینترنت ارتباط برقرار کنند. برنامه‌های تعامل مختلف زیادی در فرانسه وجود دارد که امکان تجربه کردن فرصت های جدید را می دهد. هزاران مدرسه فرانسوی با همتایان خود در سراسر جهان ارتباط دارند و با بزرگ‌ترین شبکه آموزشی جهان ارتباط برقرار می‌کنند.

 

france map

  • تدریس زبان فرانسه

آزمون زبان فرانسه Tcf

 

آزمون TCF که مخفف عبارت Test de connaissance du français به معنای آزمون دانش فرانسه است یکی از آزمون‌های معتبر زبان بوده که به منظور سنجش دانش زبان فرانسه افراد طراحی شده است. این آزمون همچنین در روند دریافت پذیرش از دانشگاه‌های فرانسه، کانادا و یا هر کشوری که به مدرکی برای اطلاع از سطح زبانی افراد نیاز دارد مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مثال افراد غیر فرانسوی/ انگلیسی زبانی که تمایل به تحصیل در کانادا دارند و می‌‌خواهند برای یکی از دانشگاه‌های کانادایی اپلای کنند باید بدانند ارائه مدرکی گواه بر توانایی برقراری ارتباط به یکی از زبان‌های رسمی کانادا (انگلیسی یا فرانسوی) لازم است. درحقیقت کسانی که می‌خواهند سطح دانش خود را در زمینه زبان فرانسوی نشان دهند باید آزمونی مانند TCF را بگذرانند. مدرک آزمون TCF همچنین برای مهاجرت یا به عنوان مدرکی موردنیاز برای دریافت اقامت در شهرهایی مانند کبک و یا برای برنامه‌های کاری و حتی دلایل شخصی استفاده می‌شود. سطح مشخص شده داوطلبین در آزمون TCF نیز بر اساس CEFR بوده و از A1 تا C2 را شامل می‌شود.

 

این آزمون نیز از ماه مارس ۲۰۱۷ به صورت کامپیوتری برگزار شده که به عنوان TCF SO شناخته می‌شود. همچنین آزمون ورقه‌ای TCF دوبار در سال برگزار می‌شود و افرادی که تمایل به گذراندن TCF ورقه‌ای دارند برای کسب اطلاعات و جزئیات بیشتر باید به مرکز برگزارکننده آزمون مراجعه کنند. این آزمون نیز در تمامی مراکز موردتأیید  (بیش از ۶۰۰ مرکز) که در بیش از ۱۴۰ کشور مختلف وجود دارند برگزار می‌شود. افرادی که تمایل به آمادگی برای آزمون TCF دارند باید با اطلاعاتی درباره این آزمون آشنا شوند که در ادامه به برخی از آنها خواهیم پرداخت.

 

Tcf test
 

 

ساختار آزمون TCF


سؤالات TCF شامل دو بخش کلی است: بخش اجباری (Compulsory) و بخش انتخابی (Optional) که سؤالات بخش Compulsory شامل ۸۰ سؤال چندگزینه‌ای بوده و درجه سختی آن نیز از سطح A1 آغاز شده و تا C2 پیش می‌رود. در ادامه به اطلاعاتی درباره این دو بخش کلی می‌پردازیم.

 

بخشCompulsory
بخش اجباری یا همان Compulsory شامل سه بخش مختلف است که عبارتند از:

بخش شنیداری
بخش استفاده از ساختار زبانی: گرامر و لغت
بخش خواندن
در ادامه توضیحاتی درباره هریک از این بخش‌‌ها را مشاهده می‌کنیم.

بخش شنیداری
به طور کلی بخش شنیداری TCF شامل ۳۰ سؤال در ۲۵ دقیقه است که در این مدت متن‌های شنیداری که در کشور فرانسه یا کشورهای فرانسوی زبان پخش شده است در اختیار داوطلبین قرار می‌گیرد. سؤالات این بخش از سطح آسان (تشخیص عنوان مکالمه) به سطح سخت (فهم متن شنیداری که با سرعت بالا پخش می‌‌شود) متغیر است. سؤالات بخش شنیداری نیز در موارد زیر خلاصه می‌شوند:

تشخیص و فهم اطلاعات اصلی که مکالمه‌های روزمره (دیالوگ، مصاحبه، گفتگو، مکالمات تلفنی و…)
تشخیص عنوان مکالمه
فهم نکات اصلی متن شنیداری با موضوعات آشناتر
فهم ایده‌های اصلی در متن‌های شنیداری با موضوعات پیچیده‌تر
تشخیص دامنه گسترده‌ای از اصطلاحات
فهم متن شنیداری که با سرعت بالا پخش می‌شود

 

Tcf test

 

 

بخش ساختار زبانی: گرامر و لغت
این بخش از آزمون شامل ۲۰ سؤال با مدت زمان ۲۰ دقیقه است. درحقیقت سؤالات این بخش با هدف سنجش توانایی داوطلبین در زمینه ساختار زبان فرانسه شناخته شده‌اند. بدین منظور سؤالات این بخش شامل موارد زیر هستند:

تشخیص اشتباهات لغوی یا کاربردی زبان
انتخاب معادل برای یک اصطلاح یا عبارت گرامری
انتخاب فرمول صحیح در رابطه با یک شرایط ارتباطی
بخش خواندن
بخش خواندن نیز یکی دیگر از بخش‌های Compulsory آزمون TCF است که شامل ۳۰ سؤال در مدت زمان ۴۵ دقیقه است. سؤالات این بخش نیز به منطور سنجش توانایی افراد در زمینه موارد زیر طراحی شده است:

فهم اسامی و کلمات آشنا و جملات بسیار ساده مورد استفاده در ارتباطات
فهم اطلاعات موجود در متون تبلیغات، منوها، جداول زمانی، آینده‌نامه‌ها و…
فهم اطلاعات درباره افراد، حقایق و یا رویدادهای مختلف
فهم متون نوشته شده به زبان روزمره که در رابطه با کار یا زندگی روزمره است
فهم مقالات و گزارش در رابطه با موضوعات ملموس و انتزاعی
فهم متون واقعی و ادبی (طولانی و بلند به همراه موارد تخصصی)
بخش Optional
بخش optional آزمون TCF نیز شامل قسمت‌های مکالمه و نوشتاری هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این دو قسمت با ما همراه باشید.

بخش مکالمه
بخش مکالمه نیز شامل یک مصاحبه تک‌نفره با ممتحن است که زمان اختصاص یافته به آن نیز ۱۵ دقیقه است. دامنه سختی سؤالات بخش مصاحبه نیز از سطح A1 تا سطح C2 است. این مصاحبه نیز ضبط شده و توسط سازمان برگزارکننده آزمون TCF (CIEP) مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. نکته‌ای که در خصوص این بخش باید به آن توجه شود این است که مکالمه ضبط شده توسط ممتحنی که با داوطلب مصاحبه کرده است ارزیابی نمی‌شود. سؤالات این بخش نیز از توصیف اماکن و صحبت درباره تجریبات، رویدادها و برنامه‌ها تا ارائه نظراتی دقیق و ساختاری درباره یک ایده، متغیر است.

بخش نوشتاری
بخش نوشتاری یکی دیگر از بخش‌های آزمون است که به عنوان یکی از بخش‌های Optional شناخته می‌شود. این بخش شامل ۶ قسمت بوده که مدت زمان اختصاص یافته به آن ۱۰۰ دقیقه است. همچنین سؤالات این بخش از سطح A1 آغاز شده و تا بخش C2 ادامه می‌یابد. درحقیقت سؤالات این بخش شامل موضوعاتی نظیر نوشتن پیامی ساده (حدود ۴۰ کلمه)، نوشتن نامه (حدود ۸۰ کلمه)، مقایسه کردن دو دیدگاه (۱۰۰ الی ۱۲۵ کلمه) و یا بازنویسی ایده‌های اصلی در یک سند (حدود ۱۰۰ کلمه) هستند که داوطلبین باید آنها را انجام دهند.

 

نمره‌دهی TCF


همانطور که در بخش مقدمه ذکر شد سطوح مختلف نمرات در TCF براساس سیستم CEFR است و دامنه‌ای از A1 تا C2 را شامل می‌شود. در ادامه سطح مربوط به هر نمره را در این آزمون مشاهده می‌کنیم.

 

tcf levels

 

همانطور که در جدول فوق مشاهده می‌کنیم حداکثر نمره دریافتی در این آزمون برابر ۶۹۹ است که البته داوطلبین در نهایت نمره‌ای را به صورت نمره میانگین دریافت می‌کنند. همچنین هر کدام از بخش‌های آزمون TCF 699 نمره را به خود اختصاص داده است. نکته‌ای که درباره آزمون TCF باید به آن توجه شود این است که نمره‌ای به عنوان نمره قبولی یا ردی وجود ندارد و نمره نهایی شما بیانگر سطح زبانی شما خواهد بود. برای مثال نمره کلی ۳۴۶ نشان‌دهنده سطح B1 و یا نمره کلی ۶۲۳ نشانگر سطح C1 خواهد بود. درحقیقت نمره مورنیاز یا همان نمره قبولی شما بسته به نظر کارفرما (در برنامه‌های کاری)، مؤسسه آموزشی، دپارتمان مهاجرتی و… متغیر است

 

مدت زمان آزمون TCF

 


همانطور که پیش‌تر ذکر شد این آزمون به دو بخش تقسیم می‌شود که عبارت است از: TCF اجباری (Compulsory) و TCF اختیاری (optional) که مدت زمان بخش اجباری برابر ۱ ساعت و ۲۵ دقیقه و مدت زمان بخش اختیاری ۱ ساعت و ۱۲ دقیقه است. 

 

هزینه آزمون Tcf
 


هزینه آزمون TCF بسته به محل آزمون و اینکه داوطلب بخش انتخابی یا اجباری و یا فقط بخش اجباری را برمی‌گزیند متفاوت است. همچنین موضوع دیگری که بر هزینه آزمون TCF تأثیر می‌گذارد نوع آزمون TCFای است که داوطلبین انتخاب می‌کنند. در ادامه هزینه موردنیاز برای انواع مختلف آزمون TCF را مشاهده می‌کنیم.

آزمون TCF tout public: برای ارزیابی دانش عمومی زبان فرانسه
آزمون TCF DAP: برای دانشجویانی که در حال آمادگی برای ورود به مؤسسات زبان فرانسه هستند
آزمون TCF ANF: برای کارهای شهروندی فرانسه
آزمون TCF Québec: برای مهاجرت به کبک
درحقیقت در تعیین هزینه این آزمون انتخاب نوع آزمون و اینکه قصد گذراندن بخش اجباری یا اختیاری را دارید بسیار مهم است. برای مثال اگر داوطلبین تنها بخش‌های اجباری از آزمون TCF tout public را انتخاب کنند باید هزینه‌ای برابر ۹۵ یورو پرداخت کنند. همچنین اگر داوطلبین بخش‌های optional را بگذرانند باید برای هرکدام از بخش‌های اختیاری (نوشتاری و شفاهی) ۴۵ یورو پرداخت کنند.

 

مدرک آزمون TCF
 


هر کدام از داوطلبین بعد از گذراندن TCF مدرکی دریافت خواهند کرد که به مدت ۲ سال معتبر است. مدرک دریافتی نیز شامل اطلاعات زیر است:

نام مرکز برگزارکننده آزمون و تاریخ امتحان
نام و نام خانوادگی داوطلب
کد داوطلب
اطلاعاتی از قبیل تاریخ تولد، ملیت، کشور محل تولد و زبان یا زبان‌های مادری
نتیجه آزمون (نمره کلی و سطح مربوطه)
نتایج هرکدام از بخش‌ها به همراه توانایی، نمره و سطح
نمرات کسب شده در بخش‌های اختیاری
همچنین مدرک این آزمون ۲ سال (از تاریخ آزمون) دارای اعتبار است که تاریخ انقضای آن بر روی مدرک داوطلب درج شده است.

 

نکاتی درباره آزمون TCF
 


یکی از سؤالاتی که برای بسیاری از افراد پیش میاید این است که آیا امکان اینکه تنها یکی از بخش‌های Optional (بدون گذراندن بخش‌های Compulsory) بگذراند یا خیر که در پاسخ به این سؤال باید بگوییم خیر. همانطور که از نام بخش‌های Compulsory عیان است گذراندن بخش اجباری، اجباری است و داوطلبین برای گذراندن بخش‌ها اختیاری باید بخش‌ها اجباری را بگذرانند. در ادامه روندی مجاز از نحوه انتخاب بخش‌های مختلف آزمون TCF را مشاهده خواهیم کرد.

گذراندن “فقط” بخش‌های اجباری
گذراندن بخش‌های اجباری و “فقط” یک بخش Optional
گذراندن بخش‌های اجباری و هر دو بخش اختیاری
همچنین بخش‌های اجباری این آزمونTCF می‌تواند در تاریخی متفاوت با تاریخ بخش‌های اجباری برگزار شود.

مورد دیگری این است که آیا تمامی سؤالات آزمون TCF چندگزینه‌ای هستند یا خیر. در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که در بخش‌های اجباری تمامی سؤالات، چندگزینه‌ای هستند.

همچنین نمرات آزمون TCF به مدت ۱۵ روز بعد از دریافت پاسخ‌ها توسط سازمان CIEP به مرکز برگزارکننده آزمون ارسال می‌شود.


به منظور دریافت نمره‌ای مناسب در این آزمون علاوه بر تمرین زیاد توجه به نکات و راهکارهایی نیز لازم است که در ادامه به برخی از آنها می‌پردازیم.

حفظ خونسردی و آرامش
مدیریت زمان
عدم اتلاف وقت برای سؤالاتی که پاسخ آنها را نمی‌دانید
توجه بسیار زیاد به پادکست‌های پخش شنیداری

  • تدریس زبان فرانسه

آزمون Delf و Dalf

۲۲
خرداد

آزمون DELF و آزمون DALF

 

 

آزمون DELF و آزمون DALF آزمون‌های بین‌المللی برای اخذ دیپلم‌های مهارت‌های زبان فرانسه برای غیر فرانسه‌زبانان است و از سوی وزارت علوم فرانسه اعطا می‌شود.

این سیستم ارزیابی شامل شش مدرک جداگانه و مستقل است که مطابق با سطوح شش گانه‌ی کنسول اروپا، “چارچوب اروپایی مشترک مرجع برای زبان‌ها” [۱] طبقه‌بندی شده‌اند.

همچنین این آزمون‌ها به ۶ دسته‌ی متفاوت بر حسب سطوح زبانی موردنظر داوطلب و محدوده‌ی سنی او و نوع کاربرد زبانی تقسیم می‌شوند:

DELF Tout Public: داوطلبان بزرگسال از سطح A1 تا B2
DALF: داوطلبان بزرگسال از سطح C1 تا C2
DELF Prim: کودکان غیر فرانسه زبان که زبان فرانسه را در مقطع ابتدایی می آموزند. (۷ تا ۱۲ سال) سطوح A1, A2
DELF Junior: نوجوانان مقطع دبیرستان (۱۲ تا ۱۷ سال) از سطح A1 تا B2
DELF Scolaire: نوجوانان مقطع دبیرستان (۱۲ تا ۱۷ سال) از سطح A1 تا B2
DELF Pro: داوطلبانی که در جستجوی موقعیت‌های شغلی برتر و یا ارتقای رتبه در محیط کار فرانسه زبان هستند.
از آنجایی که دو مورد اول در میان داوطلبان در کشور ایران پرمخاطب‌تر و رایج‌تر است در ادامه به شرح این موارد می‌پردازیم.

 

 

نگاهی به DELF Tout Public

 


آزمون DELF یا دیپلم زبان فرانسه Diplôme d’Etudes en Langue Française

(Diplôme Approfondi de Langue Française) یا دیپلم تکمیلی زبان فرانسه مدارکی رسمی‌اند که از سوی وزارت علوم فرانسه برای مهارت‌های زبان فرانسه داوطلبان خارج از فرانسه اعطا می‌شود.

DELF شامل ۴ مدرک جداگانه می‌شود که متناسب با سطوح “چارچوب اروپایی مشترک مرجع برای زبان‌ها” هستند.

 

استانداردهای آزمون بر اساس معیارهای زیر است :

international standards for test development (alte.org)
the Common European Framework of Reference for Languages (coe.int)
همان طور که اشاره شد ۶ دیپلم آزمون DELF و آزمون DALF کاملا مستقل از یکدیگر بوده و به داوطلب این امکان را می‌دهند که با توجه به سطح زبانی خود، در هر یک از آزمون‌ها شرکت کند.

در هر سطح، ۴ مهارت درک شنیداری، درک نوشتاری، مهارت نگارش و گفتاری مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

 

بررسی فرآیند آزمون

 


تمامی آزمون‌ها به‌منظور بازتاب محور اجرایی “چارچوب اروپایی مشترک مرجع برای زبان‌ها” طراحی شده‌اند، که کاربران زبان را به‌عنوان افراد جامعه در نظر می‌گیرد که اجرای مسئولیت‌هایی را برعهده دارند و لزوما متخصص در زمینه‌ی زبان نیست؛

مسئولیت‌هایی در شرایط و محیط مشخص و در یک محدوده ی اجرایی معین که ممکن است در حیطه‌ی شخصی، عمومی، تحصیلی و یا حرفه‌ای باشد.

آزمون‌ها به نحوی طراحی شده‌اند که در هر سطح دربرگیرنده‌ی هر ۴ مهارت، اما با میزان تعاملات متفاوت و متناسب با سطح موردنظر باشند. حداقل نمره موردنیاز برای کسب مدرک ۱۰۰/۵۰ است.

 

Le delf dalf

 

DELF A1

 


این سطح به‌عنوان دانش پایه و پایه‌ای‌ترین سطح به کارگیری زبان یا در اصطلاح ” مرحله ی کشف” شناخته می‌شود.

در این سطح زبان آموز می‌تواند تعاملات ساده‌ای داشته باشد؛ می‌تواند در مورد خود و محیط پیرامونش کمی صحبت کند.

کل زمان پاسخگویی به سوالات: ۸۰ دقیقه
امتیاز کل آزمون: ۱۰۰
حدنصاب قبولی: ۱۰۰/۵۰
حدنصاب قبولی در هر بخش: ۲۵/۵

 

DELF A2

 


این آزمون DELF نیز معیاری مشابه با مورد بالا دارد و و مهارت‌های زبانی کاربر سطح پایه در جامعه را ارزیابی می‌کند.

داوطلب قادر است در قالب سوالاتی ساده و رایج ارتباط برقرار کند و از او انتظار می‌رود از الگوهای زبانی رسمی برای تبادل اطلاعات استفاده کند.

کل زمان پاسخگویی به سوالات: ۱۰۰ دقیقه
امتیاز کل آزمون: ۱۰۰
حدنصاب قبولی: ۱۰۰/۵۰
حدنصاب قبولی در هر بخش: ۲۵/۵

 

DELF B1

 


در آزمون DELF B1 سطح کاربر مستقل می‌شود و می‌تواند تعامل را ادامه دهد؛ قادر به درک و ادامه‌ی بحث و ارائه‌ی نظرات است.

داوطلب توانایی مقابله با موقعیت‌های احتمالی در زندگی روزمره را دارد.

کل زمان پاسخگویی به سوالات: ۱۰۵ دقیقه
امتیاز کل آزمون: ۱۰۰
حدنصاب قبولی: ۱۰۰/۵۰
حدنصاب قبولی در هر بخش: ۲۵/۵

 

delf dalf

  • تدریس زبان فرانسه